אני סופיה אפל מורנו, חוקרת וחיה את עולם הרוח וההתפתחות האישית ב15 השנים האחרונות, מורה ליוגה ומדיטציה, מטפלת ביוגה תרפיה, מנחה רטריטים וסדנאות, נוודית לסירוגין ואוהבת את החיים.

כאן בבלוג אשתף את מסע ההתעוררות שלי מתוך תקווה שזה יתרום וייתן ערך גם לך.

להמשך קריאה>>

אשמח לעדכן אותך על תוכן חדש בבלוג ועל סדנאות, קורסים וריטריטים בהנחייתי.

מדריך לנחיתה מריטריט וחוויות שיא / או – איך לחזור מריטריט ולשמור על הסנטר

היית בריטריט והיה פשוט וואו. הצלחת סופסוף באמת להרפות, הכרת אנשים נפלאים, הגעת לתובנות חדשות על החיים, החלטת שזהו, מעכשיו את הולכת לעשות דברים אחרת. את יוצאת נחושה מהריטריט לעשות שינוי משמעותי, אמיתי.

ואז החיים קורים.

הבית, העבודה, השגרה, המשפחה, המשימות… הכל נופל עלייך בבת אחת וכל הטוב שהיה בריטריט מתחיל להתפוגג לאט לאט. או שאולי את כן מצליחה לשמר את הטוב אבל חוששת שזה ישתנה… הרי את ממש לא רוצה לאבד את הכל! איך אפשר ולשמור את האנרגיות הטובות והמסקנות וההחלטות החדשות שהגעת אליהן?

אז הנה בבקשה לפניכן, לשירות ככל הציבור- המדריך הקצר לנחיתה מריטריט:

  1. להבין שהריטריט הוא חווית שיא ויש סיכוי טוב שאחריה תבוא איזשהי נפילת מתח. זה יכול לבוא לידי ביטוי בעייפות, חוסר חשק, תחושת לבדות, הצפה רגשית או פשוט תחושת בעע כללית. חשוב להבין שזה חלק מהתהליך וזה בסדר, ניתן גם לרגש ולתחושה הזו מקום.
  2. לקבוע זמן נחיתה- בהמשך לסעיף הקודם, מתוך ידיעה שדברים יעלו ויצופו, מומלץ מראש לקחת יום חופש (אם אפשר) אחרי הריטריט כדי לא לנחות בבאת אחת לתוך כל הבלאגן. ואם זה לא מתאפשר, אז לפנות אישזהו זמן נחת ועיבוד של החוויה בימים שאחרי – זה יכול להיות עם חברה טובה בבית קפה לשתף בחוויות או לקחת שעה לבד בים או בפארק ירוק, לכתוב קצת, לתרגל מדיטציה ופשוט רגע להיות ולהיזכר.
  3. למשאב את עצמנו – לעשות רשימה קצרה של כל הדברים שגורמים לי לתחושה טובה, מוגנת ואהובה ולאפשר אותם לעצמי יותר מהרגיל בימים שאחרי הריטריט. כמה דוגמאות שלי אישית עושות טוב-  לצאת לטבע, לעשות תרגול קצר של יוגה או מדיטציה, לעצור ל5 דקות ולתרגול נשימות מרגיעות, לבקש חיבוק ממי שאוהבים, להתכרבל עם החתולה, לשכב על האדמה ולהביט בעצים, ללכת לים.
  4. לעשות אינטגרציה לחוויה – אחד הדברים החשובים כדי שנוכל באמת לעבד את כל מה שעברנו ולא להשאיר את זה סתם כחוויה טובה שהייתה אלא כמשהו משמעותי, זה לתת מקום וזמן לעיבוד של כל מה שהיה. זה יכול להיות עם איש מקצוע (מטפלת רגשית למשל) או עם חברה טובה או לבד עם עצמי עם מחברת פשוט לכתוב. הנה כמה שאלות מנחות שאפשר לעבר עליהן – 'מה היה הכי משמעותי עבורי בריטריט?' 'מה היה לי מאתגר?' 'מה אהבתי בזמן הזה?' 'עם איזה תובנה מרכזית יצאתי מהריטריט?' 'איזה דברים אני רוצה ליישם בחיים שלי מעכשיו?'
  5. לבחור דבר אחד קטן שאני רוצה ליישם בחיי בעקבות הריטריט ולשים אותו בלו"ז. זה יכול להיות מדיטציה של 5 דקות כל בוקר או להירשם לשיעור יוגה שבועי או לצאת להליכה בטבע פעמיים בשבוע… העיקר לבחור משהו אחד קטן שעושה לי טוב ולהחליט שאני מיישמת אותו. שימו לב לא ללכת על דברים גדולים מידי (למשל 'מעכשיו אני קמה כל יום ב5 בבוקר, עושה תרגול של שעה וחצי והופכת להיות טבעונית'…)  כי אז קשה יותר ליישם ויש תסכול ואכזבה וזה לא באמת מועיל.
  6. לרכב על גל המוטיבציה – אחרי ריטריט יש לנו המון מוטיבציה לעשות שינויים משמעותיים שרצינו לעשות בחיים. אפשר לרכב על הגל הזה ולהתחייב למשהו שאני יודעת שיעשה לי טוב ורציתי כבר זמן מה – להירשם לתוכנית ליווי שממש רציתי, להירשם למנוי לסטודיו ליוגה, לברר על תוכנית הלימודים ההיא שממש רציתי אבל לא העזתי, לעשות את הטלפון שחששתי ממנו…זה גם יעזור לי להמשיך את התנועה החיובית שהתחלתי בחיי בזה שיצאתי לריטריט ולהתחיל להפוך את השגרה היומיומית שלי יותר קרובה לאיך שאני רוצה לחיות באמת.
  7. לזכור שהכל חולף, זמני ומשתנה ושיהיו גלים של מוטיבציה והשראה ונחת ואחריהם יבואו גלים של דאון וחוסר חשק ותסכול ואז שוב התמלאות מחודשת… וזה טבעי וחלק מהחיים. לתת מקום לכל זה להיות, להמשיך לצעוד בדרך ולזכור שכל מה שקורה הוא חלק ממסע החיים הזה.

 

זהו. מקווה שזה עזר.

אשמח לשמוע איך הייתה חווית הנחיתה שלכם מהריטריט האחרון

שתפו את זה עם מישהו שבדיוק חזר מריטריט וזה יכול לעושת לו טוב…

באהבה רבה, סופיה.

עוד באותו נושא

אפשר לשתף