אני סופיה אפל מורנו, חוקרת וחיה את עולם הרוח וההתפתחות האישית ב15 השנים האחרונות, מורה ליוגה ומדיטציה, מטפלת ביוגה תרפיה, מנחה רטריטים וסדנאות, נוודית לסירוגין ואוהבת את החיים.

כאן בבלוג אשתף את מסע ההתעוררות שלי מתוך תקווה שזה יתרום וייתן ערך גם לך.

להמשך קריאה>>

אשמח לעדכן אותך על תוכן חדש בבלוג ועל סדנאות, קורסים וריטריטים בהנחייתי.

יוגה ביום יום – אוטנאסאנה

כשאני מסתכלת על החתולה שלי, אני רואה שלאורך כל היום היא נמתחת. אחרי נמנום על הספה, לפני שיוצאת לחצר, לפני שניגשת לנשנש מקערת האוכל ולפעמים סתם ככה באמצע שומדבר. ככה היא שומרת על גמישות הגב ובריאות הגוף שלה. היא לא מחכה לשיעור היוגה השבועי ולא לזמן מסוים כדי לנוע ולהימתח.

גם אני ובנזוגי (שתינו עובדים עם הגוף) משלבים את התנועות והמתיחות כחלק בלתי נפרד מהיום יום שלנו בלי קשר לאימון יוגה\תנועה, זה פשוט חלק מהשגרה שלנו. לא חשבתי שזה חריג עד ששמתי לב שלא כולם נמתחים להם סתם ככה באמצע היום

לכן החלטתי לחלוק את כל הטוב הזה ולהשיק פרויקט חדש – #יוגה_ביום_יום   בכל פעם אעלה תנוחה אחת שכייף ופשוט לבצע סתם ככה באמצע היום, בלי צורך לפרוש מזרן או להתכונן, פשוט ככה על הדרך.

אז נתחיל? התנוחה הראשונה שלנו היום היא…*תופים בבקשה….*

אוטנאסאנה
אוטנאסאנה

אוטנאסאנה (כפיפה לפנים) עם ידיים על שולחן\שיש

יתרונות התנוחה: טובה מאוד לבריאות הגב, מרווחת בין החוליות, יוצרת מתיחה באחורי הרגליים, יוצרת מתיחה ופתיחה טובה לכתפיים, מרעננת וממריצה.

איך עושים? מוצאים משטח בגובה האגן בערך (יכול להיות שולחן,שישי,גדר…) עומדים עם רגליים ברוחב האגן ומתכופפים לפנים, כפות הידיים מונחות על המשטח. נרצה ליצור צורה של האות 'ר' עם הגוף.

דגשים:

– נוציא את העקבים מעט החוצה כדי שיהיה קו ישר בין הזרת והעקב של כף הרגל

– מרפקים ישרים, אצבעות הידיים נפרשות וכפות הידיים דוחפות את המשטח מטה

– ננסה להאריך את הגב ולהרחיק את הזנב והראש אחד מהשני

– הרגליים ישרות ודוחפות את הקרקע

 

עוד באותו נושא

ללמוד להקשיב לבטן

אחד הדברים המרתקים שאני לומדת בשנה האחרונה הוא להקשיב לבטן שלי, אני לא מתכוונת באמת ממש להקשיב לרחשים של הבטן, אלא להקשיב לאינסטינקט הראשון שעולה

להמשך קריאה »

אפשר לשתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

מומלץ להשאיר תגובה

כתיבת תגובה