אני סופיה אפל מורנו, חוקרת וחיה את עולם הרוח וההתפתחות האישית ב15 השנים האחרונות, מורה ליוגה ומדיטציה, מטפלת ביוגה תרפיה, מנחה רטריטים וסדנאות, נוודית לסירוגין ואוהבת את החיים.

כאן בבלוג אשתף את מסע ההתעוררות שלי מתוך תקווה שזה יתרום וייתן ערך גם לך.

להמשך קריאה>>

אשמח לעדכן אותך על תוכן חדש בבלוג ועל סדנאות, קורסים וריטריטים בהנחייתי.

אז מה עושים בויפסאנה? שאלות ותשובות

חזרתי מויפסאנה של 7 ימים לפני כמה ימים.
זו מתנה שאני מעניקה לעצמי פעם בשנה כבר 5 שנים ברציפות. כמו ניקוי רעלים נפשי-ריגשי-מנטלי.
השנה זה היה עם עמותת תובנה, בדרך כלל אני עושה אצל המורה שלי בעמותת קדן. שניהם מעולים ממש.
הרבה אנשים שאלו אותי מה קרוה בויפסאנה ואיך זה נראה, אז חשבתי קצת לשתף מנסיוני.
🪷איך אפשר לא לדבר כל כך הרבה זמן?
אז השתיקה היא לא העיקר. נכון, לא מדברים, אבל זה רק כדי לתמוך בתהליך ההתכנסות פנימה וההעמקה במדיטציה. זה עוזר להשקיט את המיינד וליצור שקט פנימי.
בהתחלה זה קצת מוזר אבל עם הזמן זה נהיה ממש נעים. בתוך חיים שלמים של דיבור, למצוא פתאום זמנים שאשר לשחרר ולהיות לגמרי בשקט עם עצמי.
זו חוויה מיוחדת במינה שאם לא יצא לכם להתנסות בה – ממש ממליצה.
🪷מה עושים כל היום?
מדיטציה. בישיבה ובהליכה. וזהו. בערך 8 שעות ביום במצטבר של מדיטציה. יש זמן חופשי לאכול ולנוח. אין טלפונים, אין ספרים. אין הסחות דעת.
🪷אוי ואבוי. זה לא משעמם נורא?
כן. גם. לפעמים זה משעמם, לפעמים זה קשה. היופי הוא שלעיתים קרובות מתוך אי העשייה והשקט עולות תובנות חדשות על עצמי ועל החיים, מתאפשרת התבוננות מעמיקה על מה שיש.
בעצם אין לאן לברוח מלפגוש את עצמי ועם כמה שלפעמים זה קשה, זה גם ממש מרפא.
🪷זה מתאים לכל אחת?
לגמרי כן. אבל לדעתי ממש כדאי לבוא עם תרגול מדיטציה יומיומי מבוסס. ממש לא ממליצה למי שמעולם לא תרגל לבוא לויפסאנה של 7-10 ימים.
זה קצת כמו לזרוק אדם שלא יודע לשחות למים עמוקים וסוערים, כנראה שתשרדו את זה אבל עלול להיות סוער, מסוכן ולא נעים בכלל וגם כנראה שלא תלמדו לשחות בתהליך אלא פשוט להציל את עצמכם מטביעה.
🪷איפה את ממליצה לעשות ויפסאנה?
יש 2 עמותות שאני מאוד אוהבת וממליצה עליהן בחום. האחת היא עמותת קדן הנפלאה שיש לה מרכז בבת שלמה, השניה עמותת תובנה עם המרכז בעין דור.
ממליצה להתחיל מויפסאנה קצרה של 2-3 ימים ואז לראות אם מתאים גם אחת ארוכה.
🪷למה זה טוב בכלל?
תרגול מדיטציה יומיומי הוא אחת המתנות הכי גדולות שאני מעניקה לעצמי כל יום מחדש. ריטריט שתיקה הוא כמו העמקה לתוך העולם הזה, היזכרות למה זה כל כך טוב.
אחרי הריטריט אני יוצאת כמו אדם חדש ומקבלת כוחות להמשך הדרך, הכל פתאום ברור יותר, עדין יותר, כאילו המציאות קצת יותר מרוככת ולי יש יותר כוחות להתמודד עם האתגרים שבאים.
רוצה גם אבל ויפסאנה מרגישה קצת כבדה עליך?
ממליצה להכניס תרגול קצר בכל יום. 5-10 דקות ייתנו אפקט מהפכני על המשך היום שלכם.
ובאותו הנושא: קורס סופר מיוחד שנפתח השבוע ואפשר עוד להירשם-
🌿לצאת מהראש, לדעת שלווה – קורס מיינדפולנס ברוח היוגה.
שם אלמד טכניקות שונות מעולם המיינדפולנס והיוגה עם תרגולים בישיבה, בתנועה, כאלו שאפשר לשלב בתוך שגרת יומיום עמוסה.
הקורס הוא במתכונת של 6 מפגשי אונליין + ריטריט יום מסכם שנוכל לחוות כמו מיני ויפסאנה לכמה שעות יחד.

עוד באותו נושא

אפשר לשתף